Thursday 24 January 2013

DENGARKANLAH

"Lihatlah damainya bukit penuh khazanah walau tiada sepatah ia berbicara...kasihan sang haiwan, bergaung menyalak umpama guruh dilangit, namun disentuh tetap haram"

Perumpamaan yang dipertontonkan selama 11 hari berlangsungnya "Fenomena Listen". Satu pihak pendokong kepalsuan, menghina Rakyat Malaysia dengan menyogok fakta songsang, meraih simpati dengan hasutan dan semaian kebencian terhadap seorang wanita suci hati yang diharapkan dengan demikian Rakyat Malaysia membenci Kerajaan yang berjasa kepada mereka dan nenek moyang mereka atas dasar keuntungan peribadi semata-mata.

Yang satu pihak lagi kekal berdiam walau diasak berjuta hinaan. Diam dan sunyi tidak berdetik, rupanya tidak kalah dan tidak patah walau wujudnya KAUM PENGHINA mengasak dengan pelbagai helah.

Yang mengasak datang bergerombolan bersama general-general besar Pakatan Pembangkang yang mengenggam kebencian terhadap Kerajaan berjasa. Yang diasak berdiam walau tidak bisu bersama utusan tentera semut merah mempertahankannya demi maruah dan segenggam persahabatan. Cintakan negara walau "Her grandfather fought for the Country and now she fight for the country but certain Leaders said now you pergi mati" beliau kekal Cintakan Negara mengajar tentera semut bersamanya untuk tidak menghukum mereka.

Masa berlalu hari berganti, berdiam disangka parah rupanya DIA berbahasa dengan paling indah. MEREKA...lebur bersama generalnya walau lelah bertakbir memohon Allah menyebelahi KAUM PENGHINA untuk menghancurkan jiwa suci pecinta Negara.

"No comment" mengganti "dimana hak bersuara" "dimana microphone ku" Aaaahhhh!!!!  benar macam mana pun fitnah tabiat ku. Kepangkal jalan kosong kantong ku, siapa pula nak menyuapku, dah hilang general nak berpatah balik aku maluuuuu....

"I forgive you" moga kamu perolehi masa depan tidak tercalar, saya kekal suci tidak tercemar walau berjuta datang mencabar, kerana kebenaran tidak pernah bercampur onar, diutusnya sahabat yang tidak gentar, mengenggam persaudaraan walau tak berbayar. Tinggallah kamu bersama geng nuar, laksana Adli dah tak berguna tercampak keluar.

Begitulah, kerana kuasa tak seberapa, mereka rakus pada semua, sanggup menggadai nyawa orang lain untuk seratus dua. Hidup tak sudah bergelumang dengan fitnah.


"TIDAK CUKUPKAH SAJIAN
 KEAMANAN & KEMAKMURAN
 HINGGA KEDAMAIAN SEJATI
 KAMU ABAIKAN"

No comments: