Monday 23 September 2013

TEMBELANG HARI INI ESOK MEREKA TAK LUPA

Kata mereka ini lah barisan harapan bangsa, tidak kurang juga yang menyangkalnya. Didada akhbar mungkin begitu-gitu sahaja ceritanya namun didada media pelbagai versi penyampaiannya, masing-masing meluahkan selera. Ada yang memuji,memuja tak kurang juga yang menghina.

Berbeza ketika hadapi pilihanraya menentang pembangkang, kita cantik semua, kita bersatu kata. Bila gelanggang sendiri berebut kuasa lupa semua lupa segala.

Empunya diri mungkin tak melata, yang mewakili sikit sahaja, mana mungkin nak "ter cover" semuanya. Yang katanya sukarela melantik diri sebagai penyokong, juga katanya penentang semuanya luah tak berkandang, buruk si polan semua dibentang, puak pembangkang ketawa melentang, mana taknya dulu disanjung hingga dijulang kini segala buruk dibuka hingga "terlanjang".

Ghairah menentu memang tak salah, namun semuanya sementara telah kita lupakah, hari ini sesama kita bertikam lidah, yang menonton pihak sebelah, maklumat dikumpul tersangat mudah. Tiba masa PRU14 dibentang tak sudah sudah, kita menyangkal mereka meludah, ketika itu baru nak sedar, apa nak buat TEMBELANG kita yang PECAH.

2 comments:

Anonymous said...

siapa makan cili
mereka mereka itu yang bakal terasa
pemimpin tidak akan berubah
negara tak akan dapat diselamatkan
percayalah

Anonymous said...

tunggu juga bila nak berubah
tapi masih tidak berubah rubah
harta benda yang dipentingkan
rakyat?
kalau ada umno yang lain
dah lama lompat ke umno ke-2