Sunday 30 December 2012

MODAL AIR LIUR NAK MENANG PRU13

Tak masuk akal, tapi nak buat macam mana, kalau dah perangai tak boleh diubah. " Nak aku kata diorang ni bodoh memang bodoh tapi bodoh dibeli dek orang bijak pandai, buat modal nak menang pilihanraya". Apa pulak disungutkan dek sahabat aku nih?

Kisahnya, ada yang menalipon sahabat ni, minta bekerjasama berjuang katanya, bincang buat itu dan ini sampai berbulan bulan, setiap kali nak di persembahkan yang empunya diri ubah perancangan. Hmmm..mula jumpa bukan main hebat lagi, "apa saja yang you all boleh buat, buat aje jangan risau I akan support you all yang penting kita menang." Tiba masanya...alasan biasa sangat kita dengar, I sekarang ni sibuk keluar negara selesaikan masaalah disana." Oiiiii...masaalah yang ada selesaikan dulu".

Talipon berbunyi lagi..."siapa pulak yang cari aku pagi-pagi buta nih?" PA pada yang empunya diri rupanya, bertanyakan perancangan program...PERANCANGAN LAGI!!!! teringat pulak dalam perbincangan yang dibuat PA tak masuk sama. Dengan segala kuntau yang ada dijelaskan segalanya pada mamat PA ni walau dalam hati berbunyi juga "Macam mana mamat PA ni boleh jadi PA, cara cakap pun dah ke laut, bau cakap pon dah cap ayam"

Selang berberapa jam, si PA call lagi, memang best betul, dia boleh tanya semula seolah belum jelas lagi rancangan yang hendak dilaksanakan, "haram betul lah, yang aku dok explain dekat setengah jam tadi takkan PA tak mampu faham". Cuba fahamkan lagi, dah macam cakap dengan budak tadika dibuatnya, akhirnya bunyi macam dah faham. Mula nak senyum dah, bila bunyinya macam dah faham.

Mengucap panjang dibuatnya, dah la dia yang cari kita mintak bekerjasama, sanggup dikeluarkan kata-kata yang penuh dengan penghinaan. Apa punya orang, apa punya PA ahli dewan, aku ingatkan cai PR je yang bahalol son of bangang PA ahli dewan pon sama. Lepas selidik...patut pon sebab bekas orang sebelah rupanya.

Yang bestnya "Guna Air Liur boleh dapat sokongan katanya" tabik spring 2 tangan dengan kaki sekali pada PA ni. Mungkin titik peluh dia ahli dewan bayar dengan air liur agaknya. Apa lagi yang boleh dibuat, ucapan "Semoga berjaya" ajelah yang dapat diungkapkan.

Sabarlah sahabat
PEJUANG BN MEMANG DAH SINONIM
DI HINA PEMIMPIN SENDIRI.
 Kalau PR tu tak terlibat
dengan puak yang sanggup gadai negara
dah lama PEJUANG BN
beri sokongan pada PR
800%


1 comment:

Anonymous said...

hati dan perasaan tidak lagi menjadi satu elemen untuk dijaga lagi dihargai mahupun dinilai.

hati dan perasaan bertukar menjadi suatu elemen persendaan dan mempersendakan lalu dipersendakan.

hati dan perasaan tidak lagi pengukur keimanan lantas dibakar hangus hingga sakitnya tidak terperi.

kemanusiaan...?
tidak sekali....

kerakusan dan riak....?
pasti itu jawabannya

riak lah bagai awan yang tinggi...
terkapai kapai akhirnya jika terus mengguris hati manusia....